Tuesday, September 11, 2012

Vulnerable

Never easy to show you my weak side. 

Kalau boleh, I want to be weak. But life taught me to be me. Half of me is absolutely delightful. Fun. Strong. Happy. Confident. But the other half. The half that rarely make any appearance to the public is absolutely vulnerable. weak. manja. soft. mengada-ngada. sangat manja. Bukan semua orang yang berjaya nampak itu. Bukan semua yang tahu.

Honestly I have barricaded myself from having any sort of 'love' relationship because I am afraid of the person I could be. I can be so 'ergh' when I am in love. Touchy. I am. Manja. So daripada buat maksiat, baik kita jauhkan diri daripadanya. Girls, we have a choice. We have a choice. We have a choice. 

Beginilah, cinta adalah takdir. Cinta memang indah. Apa yang kita buat semasa bercinta adalah satu pilihan. Jika pegang tangan adalah benda normal semasa bercinta, peluk sikit, pegang pinggang, berbahu-bahu di wayang adalah perkara biasa, I'll be like....dosa tahu tak! dosa! But then again. We live in a world where 'manusia semakin hidup untuk dunia  dan terlupa akan akhirat'. Itu yang aku takut sangat. Ingat, jangan sesekali salahkan takdir atas keputusan sendiri. 


*I sound like an ustazah. Is this really happening. Post ni sebenarnya pasal apa ni??? Kelinglah nadia.

1 comments:

Anonymous said...

bercinta tu fitrah manusia...cuma kita kena pastikan kita ni xhanyut sebagai cth pegang tangan tu laa..tapi tula mampu ke kita time bercinta xberniat langsung ke arah benda yg berdosa..so ape kita kena buat bercinta dan berniat untuk berkahwin dengan pasangan dan bertaubat le kalau ada ape salah sebelum menikah.hurmm~

Post a Comment

 

© 2009PanDemoniuM | by TNB